Door Erik van Rinsum op 6 oktober 2015

Drugs voor wethouder Theo Maas uit Someren een bittere realiteit

‘Ieder huis zijn kruis’; een bekend Nederlands gezegde. En ook als je toevallig wethouder bent gaat het kennelijk niet aan jouw huis voorbij.

Uiteraard ter zake waren en zijn wij als partij, op de hoogte van de perikelen in het gezin van onze wethouder Theo Maas.
Naast dat je als goede, en ik mag wel zeggen zeer goede vrienden, elkaar dan steunt heb ik als voorzitter de verantwoordelijkheid om het functioneren van ‘onze’ wethouder te beoordelen.
Na ampele afweging zijn wij tot de conclusie gekomen dat het voorval en de daarop volgende handelingen van Theo, geen enkele aanleiding geven om zijn functioneren als wethouder ter discussie te stellen. Het betreft een privéaangelegenheid van hem en zijn gezin.
Op de uiterst integere manier die wij, en velen met ons, van hem kennen heeft hij iedereen die dit raakt tijdig, juist en in alle openheid geïnformeerd. Getuige ook nu het interview in het Eindhovens Dagblad.
Van belang is dat Theo en zijn gezin nu de rust en ruimte krijgen om hier verder mee om te gaan. Van belang is verder dat wethouder Theo Maas normaal zijn werk kan doen.
Wij wensen Theo en zijn familie veel sterkte in dit proces.
En voor de politiek “businnes as usual”, met interessante tijden.

Link naar artikel (Eindhovens Dagblad): http://www.ed.nl/regio/deurne-e-o/someren/drugs-voor-wethouder-theo-maas-uit-someren-een-bittere-realiteit-1.5307936

Erik van Rinsum

Ruim dertig jaar geleden ben ik meteen actief voor de PvdA – Asten/Someren geworden. In Someren ook tien jaar voor de PvdA in de Gemeenteraad gezeten. Nu ben ik voorzitter van deze geweldige club. Je sowieso bezig houden met de gemeenschap waarvan je deel uitmaakt. Je inzetten en opkomen voor mensen die dat niet of

Meer over Erik van Rinsum