Waterschap Aa en Maas; Leo Dortmans; Lijst 4; # 5

12 maart 2023

Waarom stemmen op Leo Dortmans?

Het Waterschap Aa en Maas heeft in de afgelopen periode verschillende projecten uitgevoerd. Er zijn verschillende beken opnieuw ingericht met aandacht voor de nieuwe voorwaarden die nu gesteld worden. Denk hierbij aan vistrappen en paaiplaatsen voor de vissen en andere diersoorten en insecten, maar ook de waterbuffering aan de Slievenstraat, waardoor de wateroverlast in Someren-Noord voorbij is en de bewoners geen water meer in de woningen krijgen. Doordat de focus in het verleden teveel op waterafvoer lag, waren de beken teveel als snelwegen geworden en daardoor niet meer geschikt als leefgebied. Denk hierbij aan de Aa en de Bleeker loop, maar ook de Astense Aa. Door deze riviertjes weer te laten meanderen en de oevers minder stijl te maken kan de natuur weer zijn gang gaan. Door het plaatsen van automatische stuwen, welke op afstand te bedienen zijn kan het waterpeil snel worden aangepast bij piekbuien.
Om al deze belangen te kunnen dienen is een goede en sociale sturing nodig die u van de Partij van de Arbeid mag verwachten. Daarom stem 15 maart op Leo Dortmans; nummer 5; lijst 4
PvdA voor Waterschap Aa en Maas.